2014年3月21日金曜日

新宿伊勢丹JAPAN museum for Kids~日本を学ぶ、知る、ふれる~終了致しました

新宿伊勢丹JAPAN museum for Kids~日本を学ぶ、知る、ふれる~ 
Shinjuku Isetan's Japan Museum for Kids ~Learn, Know, Experience Japan~

週末から月曜にかけての3日間、80分のプログラム、12回のワークショップ、
おかげさまで好評のうちに無事終了いたしました。
Over the course of 3 days, from the weekend till Monday, having held a series of 12 80-minute workshops, this series thankfully came to flawless close amid positive reception.



12回それぞれ個性あふれる80分を過ごしました。
墨をするところからはじめて、基礎の線、創作の線、音楽とともに、特大筆体験。
Twelve times, I spent 80 minutes filled with each child's personality.
Beginning with making ink, we progressed to the basic line, creative lines, writing along with music, and using an extra-large brush.



最初は80分集中力持つ心配でしたがあっという間の80分でした。
At first I was concerned about being able to concentrate for 80 minutes; however, the time went by in the blink of an eye.




特大筆では、きぼう・愛・夢・笑・楽・日本・元気・友・未来を見事に書き上げました。
Using the extra-large brush, the children splendidly wrote out: "Hope", "Love", "Dream", "Smile", "Enjoy", "Japan", "Healthy", "Friend", and "Future".



トマトの食べ比べに凝っているそう。
This one seems to be absorbed in a tomato eating contest.



まずパフォーマンスでお手本を見せるはずが、一緒にやると言って前に出てきてくれた女の子。
3人でのコラボになりました。曲はFly me to the moon 演奏はTed Lorts氏。
Typically, we first show the pupil a sample performance, but this young lady said that we would be performing together and came to the front.
It turned into a trio collaboration, with Ted Lorts performing "Fly Me to the Moon".


音楽と書の時間ではみんなのお名前を書きました。
I wrote each pupil's name in the performance of music & brush.


この80分の体験が子どもたちのこれからの何かに役立てば嬉しいです。
I would be delighted if the children can apply this experience to anything hereafter.

0 件のコメント:

コメントを投稿